בחירת חברת נקיון

כיצד לבחור חברת ניקיון ותחוזקה

בחירה של בעלי מקצוע בכלל, ושל חברה המספקת בעלי מקצוע בפרט, היא נושא לשיקול דעת קפדני וזהיר. חברות רבות מציעות שירותי ניקיון משרדים, וכולן מבטיחות ניקיון יסודי ותחזוקה שוטפת. אך יש לא מעט שרלטנים, חובבנים, וסתם עובדים לא מקצועיים. לכן, על מנת לעזור לכם בבחירה, שימו לב דברים הבאים:

• זמינות – חשוב ביותר לבחור חברה שתעמוד לרשותכם בכל עת ובכל שעה, בין אם לתקופה ממושכת ובין אם לקריאה דחופה של הרגע האחרון. בעיתות חירום, חשוב שתדעו שיש לכם למי לפנות (למשל הצפה בשירותים, שמן שנשפך על שטיח לפני פגישה חשובה, סתימה במטבח וכו'), וכי העזרה והפתרון יגיעו מיד.

• אמינות – חברת ניקיון ואחזקה טובה תספק לכם, מלבד האיכות והמקצועיות, גם אמינות, מהימנות ונאמנות. אפשר לבדוק זאת על ידי צפייה ברשימת לקוחות החברה, ויצירת קשר עימן. חשוב לדבר ישירות לפחות עם שניים-שלושה לקוחות, בין אם מדובר בלקוחות עבר או לקוחות נוכחיים, על מנת לקבל חוות דעת מקיפה, נכונה ורלבנטית לגבי טיב העבודה של חברת הניקיון.
בנוסף, בדקו מי הם הלקוחות האחרים של אותה חברה – משרדים ידועים? חברות גדולות?

• ניסיון וותק במקצוע – בדקו כמה זמן החברה שמציעה לבצע ניקוי משרדים פועלת בענף. האם מדובר בחברה ותיקה וידועה שמחזיקה בעלי מקצוע קבועים, או שמדובר בכמה חבר'ה צעירים שהתארגנו כדי לעשות קצת כסף קל? שאלו את עצמכם תמיד – האם אני יכול לסמוך עליהם?

חתימת חוזה עבודה עבור ניקיון משרדים

לאחר שאספתם את כל הנתונים הנדרשים והגעתם להחלטה, ואף התרשמתם לטובה בפגישה אישית עם נציג החברה שעימו נפגשתם, הגיע הזמן לחתום על חוזה תעסוקה, שימו לב לכמה נקודות חשובות שכדאי שתופענה בחוזה:

• תחומי האחריות של חברת הניקיון – אילו שטחים פנימיים וחיצוניים החברה אמורה לנקות ולתחזק?
• כמה עובדים יגיעו לביצוע הניקיון ומתי?
• כמה פעמים ביום/שבוע ינוקה המשרד?
• מה הן שעות הפעילות של החברה?
• מה בדבר סופי שבוע, חגים ועיתות חירום?
• לאלו עוד שירותים אני זכאי במסגרת חוזה ההעסקה, ועל אילו שירותים אני משלם בנפרד?
• מי נושא באחריות וביטוח? האם עובדי החברה מבוטחים מפני תקלות ונזקים בשעת העבודה במשרדים שלכם? שלא ייפול חלילה הנזק על ראשכם.

ולסיום, ולא פחות חשוב, בדקו האם החברה מחזיקה ברישיונות ובהיתרים הנדרשים, כגון רישיון לפעול כקבלן כוח אדם ממשרד העבודה והרווחה והיתר לניהול ולאחזקת מבנים, האם הקבוצה חתומה על הסכם עבודה קיבוצי עם הסתדרות העובדים, והאם השכירים שעובדים אצלה הינם עובדים חוקיים ומקבלים את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות להם.

איך בוחרים חברת ניקיון למשרדים?

שירותי ניקיון למשרד הוא נושא שאסור לזלזל בו. סביבה נקייה, מסודרת ובריאה חשובה לעבודה היומיומית ולתחושה הכללית של עובדי המשרד. אך חשוב גם לדעת את מי לקחת, מי יהיה אחראי לניקיון של המשרד שלכם והאם מדובר בחברה מוכרת ואמינה.

העסק, המשרד וסביבת העבודה היומיומית שלנו הם המקומות שבהם אנו מבלים את מרבית זמננו, לעתים אף יותר מהבית. אנו חשופים במשך שעות רבות לאנשים שונים – כגון אלו שעובדים איתנו, לקוחות שמגיעים לפגישות או לרכוש מוצרים ואורחים נוספים. לכן חשוב מאוד להקפיד על ניקיון והיגיינה יומיומית של סביבת העבודה, גם מבחינה אישית וגם מבחינה מקצועית. חברת ניקיון למשרדים המתמחה ובנושא מעסיקה אנשי ניקיון שעברו התמחות מקצועית והדרכה מיוחדת מעניקה בדרך כלל פתרון מלא ומדויק לכל שירותי הניקיון הדרושים ולכל סוגי העסקים והמשרדים. חשוב אם כן לדעת את מי אתם שוכרים, ומי אחראי להיגיינה ולבריאות של העובדים שלכם, ולניקיון הכללי של המשרד או העסק שלכם.

למה כדאי לשים לב בבואנו לבחור שירותי ניקיון למשרד?

כוח אדם – מי הם העובדים של חברות ניקיון וכיצד הם מועסקים? דבר ראשון שעלינו לבדוק הוא שמדובר בחברה רצינית, המעסיקה את העובדים באופן מכובד ולא מנצלת אותם, ומעניקה לעובדיה את הזכויות הסוציאליות המגיעות להם. מעבר לכך שזהו החוק, ומעבר לכך שזה הומני ואנושי, מדובר בדרך כלל בעובדים שהם אמינים יותר, נאמנים יותר, שמעריכים את מקום עבודתם ויעבדו טוב יותר.

היתרים וביטוחים – האם החברה לשירותי ניקיון מחזיקה בכל ההיתרים והרשיונות הדרושים לעיסוק בתחום? האם היא עומדת בסטנדרטים שקבע החוק ואף למעלה מכך? האם העובדים מבוטחים והאם אתם תשופו במקרה של נזק לציוד או לריהוט כתוצאה מטעות בעבודת הניקיון? בדיקה כזו היא קצרה וחשובה, ומעניקה לכם שקט נפשי שמדובר בחברה רצינית ואחראית

זמינות – האם החברה לניקיון משרדים יכולה להיות זמינה עבורכם בכל שעות היממה? האם היא מסוגלת להתאים את עצמה לצרכים הספציפיים של העסק או שיש לה תכתיבים משלה? חברת שירותי ניקיון טובה תתאים את עצמה לצרכי הלקוח – במספר הפעמים שיש לנקות ביום, בשעות ובסוג הניקיון הדרוש.

חומרים ואמצעי ניקיון – באלו חומרים משתמשת החברה לביצוע שירותי ניקיון משרד? האם מדובר בחומרים איכותיים או זולים? האם מדובר בחומרים המסכנים את הסביבה או שומרים עליה? האם חומרי הניקיון עלולים לסכן את הציוד שלכם? שימו לב כי בכל שלב אתם יכולים לבקש להשתמש בחומרים מסוימים או לא להשתמש בחומרים אחרים בגלל רגישות כלשהי – הן בריאותית והן מבחינת הציוד. חברה רצינית ואחראית מספקת את כל השירותים הנדרשים מהבחינה הזו.

פיקוח ובקרה – חשוב מאוד לוודא מי אחראי על צוות העובדים הנשלחים לביצוע הניקיון. העובדה כי יש למי לפנות באופן אישי, איש קשר המפקח הן על הביצוע והן על העובדים, היא חשובה מאוד ואף הכרחית.

לקוחות – בסופו של דבר שאלו את עמכם – מי הם לקוחותיה הנוספים של החברה? האם מדובר בגופים רציניים או בעסקים שמעולם לא שמעתם עליהם? בדיקה כזו תאפשר לכם להסיק על הניסיון של החברה בסוג הניקיון המתאים לצרכים הספציפיים של העסק שלכם, ועד כמה סומכים עליה ומרוצים משירותיה.

אנא מלאו פרטים ליצירת קשר